Holdinddeling

Lige børn leger bedst"

Det er med dette gamle dansk ordsprog i baghovedet, at vi i Filskov CK opdelt i rytterne på forskellige hold. Det er målet for Filskov CK, at I alle får en så god cykeloplevelse som overhovedet muligt. Vi inddeler jer i så homogene hold som muligt - fysisk og teknisk, så I alle hver især får en god tur, samtidig med at holdet som helhed også får en god tur. Det er en balanceakt, men vi gør vores bedste for at det skal lykkedes. Alle træningsture i Filskov CK bliver planlagt og ledet af uddannede Kaptajner/trænere, der har ansvaret for at turene gennemføres på den mest sikre og bedst mulige måde – for jeres skyld og alle andre trafikanters.

Kaptajnen/træneren er overordnet ansvarlig for, at I alle på holdet cykler efter klubbens adfærdskodeks, men du er selv ansvarlig for din egen adfærd i forhold til klubbens adfærdskodeks
ksk

For at sikre at vi alle har en god tur er det vigtigt at man får et overblik over hinanden. Det gøres ved at den makker man tilfældig har på sin side ved den første parade kørsel ud af byen er dagens makker. De to har inbyrdes ansvar for at være opmærksom på hinandens adfærd og tilstand resten af turen.

Ud fra din egen træningstilstand, dagsform, lyst og evner, skal du selv finde ud af, hvilket hold du vil køres på den pågældende dag. Er du i tvivl, så tag en snak med Kaptajnerne/trænerne.

Vi opdeler jer i følgende hold.

Motion1 og Motion2

Vi deler deltagerne i 2 hold da der kan være relativ stor spredning styrkemæssigt mellem de fremmødte ryttere. Hvis der "kun" er ryttere til et hold, er det Kaptajnen/træneren på M2 med hjælp af Kaptajnen/træneren for M1. Turen og trænningspas bliver tilpasset på dagen af kaptajnerne afhængig af vejr og rytterfordeling der er mødt op. Der er for begge hold en forpligtelse til at give dagens kaptajn/træner besked på en SMS om man er forhindret at deltage i træningen.

M1M1 (tirsdag)

På M1, er der primært fokus på, at alle ryttere får en hyggelig cykeltur. Afhængig af, hvor langt henne vi er på sæsonen, kører vi ca. 25 - 50 km., d.v.s. turene varer mellem 1 - 2 t. Hastigheden på turene vil afhænge af holdets sammensætning den pågældende dag. Vi tager hensyn til alle.
På turene, vil der være forskellige træningsøvelser, der er tilpasset det fysiske og tekniske niveau der er på holdet generelt. Der vil ikke være egentlige øvelser, der har til formål at "trimme" rytterne på dette hold til super cykelryttere, men alligevel vil øvelserne få pulsen op i "det røde felt" engang imellem, så hjertet og lungerne får lov at komme på overarbejde.

Rytterne på dette hold, ønsker primært at cykle nogle hyggelige cykelture og holde  formen fornuftigt vedlige.

M2 (mandag og torsdag)

På dette hold, er der fokus på at få en hyggelig tur, men turen skal også byde på cykelmæssige udfordringer. Turene må gerne være lange og krævende. Afhængig af tidspunktet på sæsonen, vil dette hold køre mellem 60  – 90 km., d.v.s. turene tager typisk mellem 2½ – 3½ t. På de enkelte ture, vil der i en vis udstrækning være egentlige træningsøvelser, der fokuserer på at forbedre rytterne fysisk og tekniks. Øvelserne vil hver gang få pulsen på i det røde felt hos rytterne, og de vil også ofte få lov til at mærke mælkesyren i benene.

Rytterne på dette hold træner typisk 2-3 gange om ugen og deltager typisk i en række motionsløb i Danmark på distancer omkring 100 - 120 km. Rytterne på dette hold har normalt cyklet en del år, og har opnået en god fysik og rutine i at cykle længere ture i en stor gruppe.

Tilmeld dig cykling
Tilmeld dig spinn*